Re: [ITPOLITIK] Kritikpunkter til Rambøll rappporter?

I sslug.itpolitik, skrev Jesper Krogh:
>  Er der ikke nogle der har lyst til at hjælpe til med at læse Rambøll
>  rapporterne igennem og komme med kritikpunkter.
>
>  http://www.oio.dk/standarder?o=da4dcd4e27ef86695e8d082b16781c15
>
>  Kommentarer skal være host ITST på mandag, så jo flere der spæder lidt
>  til hurtigt jo bedre, så vil jeg (og sikkert også Martin) se om vi ikke
>  kan få det sat sammen inden mandag.
>
>  Skriv gerne om det er dokumentet med dobbelt-standarder eller det med
>  odf-alene du kommentere på.

Til den med dobbelt-standarder:

Følgende problemstillinger er ikke taget i betragtning i vurderinger for
dobbelt-standarder:

Microsoft OOXML er kun fuldt implementeret af en leverandør og med en specifikation
på 6000 sider, vil Microsoft Office de-facto være
reference-impelenteringen uanset hvad der står i specifikationen.

Microsoft OOXML er kun fuldt implementeret af en leverandør,
specifikationen er ikke komplet (der er manglende dele som ikke er
offentliggjort i den) og derfor er det svært, grænsende til umuligt for
andre leverandører at supportere standarden komplet. Dette vil forhindre
konkurrence på programmerne som netop var argumentet for lovforslag B103[0].

"Åbne standarder bør herefter være en del af grundlaget for det
offentliges udvikling og indkøb af it-software med henblik på at fremme
konkurrencen." jvt. http://www.ft.dk/?/Samling/20051/beslutningsforslag/B103/

Microsoft OOXML er ikke en åben standard (ikke godkendt af ISO) og det
er usikkert om den bliver det i nuværende form.

Jesper

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]