Re: [ITPOLITIK] SSLUG stø tter Microsoft's OOXML!

On Thu, May 10, 2007 at 05:24:30PM +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Så længe at begge standarder er lige godt understøttet af alle aktører på
> markedet er der vel ingen problemer?

Joh, det er en opsplitning af markedet. Hvis man går samlet bag en
enkelt standard år man en større synergi, et større marked, som så fører
til billigere produkter, Har du to standarder, skal alle enten have
begge standarder, hvilket da der dobbeltarbejde så det batter, eller
også skal alle væsentlige aktører producere et dokument i to versioner,
hvilket også er et eklatant dobbeltarbejde.

Og det bliver det nok ikke til, folk gider i mange tilfælde ikke at lave
de to versioner, og så er der nogen der kommer til at stå med håret i
postkassen, og det er især UNIX/linuxbrugere, hvor vi aldrig får et
fuldt OOXML-produkt, men kun konvertere, som jo er begrænset i deres
konvertering, til at det de konverterer til skal understøttes på deres
platform, og det vil vil OOo m.fl. ikke.

> [...]
> meget svært at komme uden om OOXML. DF har problemer nok for tiden, så
> tvivler stærkt på at de vil bruge åbne standarder til at komme på tværs af V.
> Man kunne selvfølgelig håbe på at nogen kunne dokumentere at Helge Sander -
> eller nogle af de andre ministre, som er så glade for Microsoft - har
> modtaget returkommission eller andre sjove gaver. Meen... det er ikke
> sandsynligt.
>
> Og det var så idéen ved mit tankeeksperiment: Vi får OOXML uanset om vi vil
> det eller ej. Hvordan får vi det bedste ud af den situation?

Det jeg hører er at der er et flertal imod to standarder i folketinget .

Hilsen
keld

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]