Re: [ITPOLITIK] SSLUG støtter Microsoft's OOXML!

On Thursday 10 May 2007, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Altså, vi skal kun have én standard. To standarder er en opsplitning af
> markedet, og ikke noget vi skal stræbe efter.

Så længe at begge standarder er lige godt understøttet af alle aktører på
markedet er der vel ingen problemer?

Det er ikke mit ærinde med mit tankeeksperiment at tale for OOXML, men jeg
tænker bare at vi har en politisk situation, hvor V og K er meget meget glade
for Microsoft, og modtager Bill Gates som om han var kongen af Sverige.

Så når nu vi har Videnskabsminister, som ser det som sin mission at få
inkluderet OOXML som en standard i den offentlige forvaltning, så bliver det
meget svært at komme uden om OOXML. DF har problemer nok for tiden, så
tvivler stærkt på at de vil bruge åbne standarder til at komme på tværs af V.
Man kunne selvfølgelig håbe på at nogen kunne dokumentere at Helge Sander -
eller nogle af de andre ministre, som er så glade for Microsoft - har
modtaget returkommission eller andre sjove gaver. Meen... det er ikke
sandsynligt.

Og det var så idéen ved mit tankeeksperiment: Vi får OOXML uanset om vi vil
det eller ej. Hvordan får vi det bedste ud af den situation?

Bjarne

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]