Re: [ITPOLITIK] IT-ordfører til møde om B103

Jesper Krogh wrote:
> Det ser ud til at Helge Sander stadig lægger op til at vælge 2
> dokumentformater.
>
> http://www.version2.dk/artikel/2390
>
> Har vi nogen mulighed for at stille noget op? Kan vi polere vores
> skarpeste argumenter af og sende dem til IT-ordførerene..

"Ifølge rapporten, der er udarbejdet af konsulentfirmaet Rambøll Management,
vil en ren ODF-implementering over en femårig periode koste 180 millioner
kroner, mens en implementering af både ODF og OOXML vil løbe op i 41
millioner kroner. "

Det lugter af at Rambøll sætter ODF = OpenOffice.org. Jeg forstår ikke
hvorfor ingen tager den mulighed i betragtning at installere et
converter-plugin og fortsætte med at bruge Microsoft Office.

Pluginet fra SUN skulle give mulighed for at gøre ODF til standardformat i
MSO - og det skulle endvidere genbruge meget OOo-kode således at man kan
være nogenlunde sikker på god interop med OOo..

Det kan ikke koste mange basseører - og vil ikke kræve nogen efteruddannelse
eller nogle andre investeringer af betydning.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]