Re: [ITPOLITIK] Firefox er den bedste browser

On Tue, 20 Feb 2007 16:30:28 +0100, Jørgen Kristensen
<sslug@sslug> wrote:

>Hej alle
>
>http://secunia.com/secunia_polls/?poll_id=5
>
>Please note: All results of the above polls can be freely used and
>referenced in articles and reports as long as Secunia is credited
>as the originating source of the information. Also, the results of
>the polls are not scientific and reflect only the opinions of
>the site visitors who have chosen to participate.

Det er for mig at se en ligegyldig undersøgelse. Det er ikke nogen
overraskelse at folk der har fokus på sikkerhed vælger sådan.

Som jeg læser den viser den kun at folks tiltro til den enkelte
browser er direkte afhængig af hvor meget negativ omtale den for i
pressen.

Hvis vi skal se på den slags, synes jeg denne artikkel gør det meget
bedre.

http://blog.washingtonpost.com/securityfix/2007/01/internet_explorer_unsafe_for_2.html

En analyse af de trusler der er i mod den enkelte browser sat op i en
let forståelig form og med uddybende forklaringer.

Den anden slags undersøgeler er rent sjov og ballade efter min mening.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen