Re: [ITPOLITIK] Københavns kommune skal skære ned få folkeskolen

Thor Dekov Buur wrote:

> For en del år siden leverede MS en gratis licens til Office 2000 i
> samarbejde med Danmarks Lærerforening. Mon ikke vi så kan kræve/opfordre
> til, at DLF også udsender OOo. Til Office var der ingen manualer eller
> lignende med, og det kan jo sagtens lade sig gøre med OOo. Hvem i sslug
> kan evt. tage kontakt? Et samarbejde med de danske oversættere af OOo er
> nok heller ikke den dårlig idé.
>
> /Thor

På Videbæk Kristne Friskole har man skiftet til OOo, se citat fra
skolens hjemmeside (nederst på forsiden):
http://www.videbaek-kristne-friskole.dk/

> [...]
>
> Det har den fordel at alle elever har mulighed for at have
> de samme officeprogrammer hjemme som dem der benyttes på skolen.
> Dermed er det lettere og uden problemer at arbejde videre på
> sit skolearbejde derhjemme.
>
> De nye programmer er dog også fuldt kompatible med "Word" fra
> "Microsoft Office" og andre skriveprogrammer, hvilket betyder
> at stort set alle filtyper kan bruges på skolen.
>
> Vi anbefaler alle hjem at installere denne gratis "kontorpakke",
> da det letter arbejdet med filer mellem hjem og skole -
> og eleverne bliver hurtigere kendt med programmerne.

Jeg finder Ovenstående citat gennemtænkt og der er helt klart at andre
skoler bør følge eksemplet fra Videbæk

Mvh. Jørgen