Re: [ITPOLITIK] Hvornår er en mail at regne som spam?

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Jeg fik forleden en mail fra en golfklub i Holbæk med en opfordring om
> at mit firma skulle tegne et sponsorat, hvilket ville give min
> medarbejdere en række fordele.
>
> Er den slags opfordringer overhovedet lovlige?

Det kommer an på om golfklubben i den aktuelle situation betragtes som
erhvervsdrivende. Hvis golfklubben er det, så er der tale om en
overtrædelse af markedsføringslovens §6 Stk. 1 selv om du er et firma.

Det er ikke helt let at trække grænsen for hvornår en forening virker
som erhvervsdrivende og hvornår de ikke gør. At de kan tilbyde dig en
række fordele, virker dog som om at de kan virke som erhvervsdrivende.

//Makholm