Hvornår er en mail at regne som s pam?

Jeg fik forleden en mail fra en golfklub i Holbæk med en opfordring om
at mit firma skulle tegne et sponsorat, hvilket ville give min
medarbejdere en række fordele.

Er den slags opfordringer overhovedet lovlige?

Skal man bare finde sig i det, og som jeg slette mailen, eller bør man
klage til ?? over at et dansk foretagende sender spam?

Jeg ser for mig en række uopfordrede mail vandre ind fra Knipleklubben
til dyhavsdykkernes juniorafdeling, hvis den uskik breder sig.

Det skal siges, at jeg netop er blevet borger i Holbæk, men
komunalreformen betyder vel ikke, at jeg nu skal udsættes for
uopfordrede reklamer fra alle den kommunes hal- og halvprofessionelle
foreninger.

Jeg hverken er eller har været medlem af den klub, har ikke engang
besøgt hvad de måtte have af hjemmeside, så det er virkelig helt
fremmede afsendere.