Re: [ITPOLITIK] Folkelig oplysning for Linux

mandag 22 januar 2007 15:08 skrev sslug@sslug:
> Hej IT-pol og PR interesserede
>
> Da jeg har lobbiet lidt omkring, for at vi kan få opmærksomhed på Linux,
> ser der ud til at en tematirsdag på 2½time eller temalørdag på 3 timer på
> DR2 er under opsejling.

Det lyder da rigtigt godt.

> Hertil har forslagsstillerne -undertegnede og et
> produktionsselskab- brug for dansktalende Linuxinteresserede til FOLKELIGT
> at fortælle om:
> Hvad er baggrunden for styresystemet Linux og open source
> Hvorfor facineres man af Linux
> Hvorfor finder en hacker på at hacke - udtalt af en tidligere/ nuværende
> hacker

Du er opmærksom på at disse spørgsmål faktisk er blevet undersøgt i
forskellige undersøgelser - dog primært (hvis ikke udelukkende) i udlandet.

Jeg kan også anbefale f.eks. "The hacker Ethic" af Pekka Himanen som
baggrundlæsning. (Udover de sædvanlige som f.eks. Raymond).

> Nærmere oplysninger fås for de 2-3 stykker, som vi kan få med.

Hvad er det for nogen profiler du søger?

Mvh

Mads

The US population is 4 % of the global one. They produce 23 % of the global
pollution.