Re: [ITPOLITIK] DR skal bruge åbne standarder

I sslug.itpolitik, skrev Kim Schulz:
>  hejsa,
>  Ved ikke om i har set denne,
>  http://kum.dk/sw52455.asp
>  De nye public-service krav til DR
>
>  bl.a. følgende punkter finder jeg interessante:
>
>  - DR skal tilbyde public service-indhold på alle relevante teknologiske
>  platforme.
>  - DR skal anvende åbne standarder i forbindelse med
>  on-line-virksomheden.
>
>  Det lyder jo ikke helt dumt for os.

Jeg syntes jo næsten de giver os et par kanonkugler som vi bare skal
putte i kanonen og skyde afsted mod kulturministeriet/DR.

Kan vi lave en konkret liste af ting hvor DR _ikke_ opfylder disse krav
idag.. og det derfor giver linuxbrugere problemer.

Er alle deres video-streams i WMA og kræver licencerede codecs?

Jesper