Re: [ITPOLITIK] Overklistre t net med "Microsoft Office System nye filformater er åben standard"

On Wed, Nov 29, 2006 at 10:26:20PM +0100, Eskild Nielsen wrote:

> Keld
>
> Som jeg sagde - det er ikke formel definition men en test på om dit
> output også blev så åben som forventet.
>
> Det gælder altid at de der var med til at udarbejde standarden også har
> lettest ved at implementere dem og derved komme først ind i markedet for
> '..., der opfylder standard yyyy'

Jammen hvis konkurrenterne på forhånd er udelukket fra at påvirke
standarden, så kan man altså ikke kalde det en åben standard. Dvs din
test er ikke tilstrækkelig. Se mere om dette på
http://www.aabne-standarder.dk/ - hvor der også er en uformel test på
hvad der kan kaldes en åben standard. Bla. tales der om at folk fx fra
DKUUG kan påvirke standarden, hvilket DKUUG-medlemmer faktisk har gjort
i en del tilfælde.

Hilsen
keld