Re: [ITPOLITIK] gymnasierne kan blive grosted for Linux

On Mon, Nov 27, 2006 at 01:17:58AM +0100, Kurt Frederiksen wrote:
> On Sun, 26 Nov 2006 18:12:14 +0100, Niels Elgaard Larsen
> <sslug@sslug> wrote:
>
> Jeg har ikke lavet udregningen for min arbejdsplads, men jeg er
> temmelig sikker på at Linux certificering til 7 personer + Konsulenter
> til konvertering af eksisterende systemer + opstart og drifthjælp i
> opstartsfasen samt den tid vi skulle bruge på at uddanne de ca. 200
> andre daglige brugere ikke på nogen måde vil stå mål med de
> besparelser vi kunne opnå på software licenser selv om vi så kunne
> droppe dem alle.

Hmm, hvordan holder du dette op imod de norske resultater der taler om
35-40 % besparelser, især på lønningsområdet? Regner du ind at man kan
klare sig med færre personer til opgaven? Fx 5 i stedet for 7?
De folk kan man vel så sætte til andet.

Hilsen
keld