Re: [ITPOLITIK] gymnasierne kan blive grosted for Linux

On Sun, Nov 26, 2006 at 02:13:50PM +0100, Kurt Frederiksen wrote:

> Lad være med at blive forblændet af license besparelsen. Den udgør i
> bedste fald omkring 2% og i skoleverdenen måske så lidt som 0.25% på
> grund af div. aftaler f.eks. SKI aftalen.

Jeg er enig i de problemer som Kurt beskriver.

Men besparelsen ligger langtfra bare i mindre udgifter til licenser.
Totalt set skulle man kunne spare ca 50 % ved at bruge SkoleLinux
og det gælder vel også edubuntu. Og de fleste af besparelserne ligger på
mandskab, fordi Skolelinux er langt mere effiktiv at administrere.

http://www.becta.org.uk/corporate/publications/documents/BEC5606_Full_report18.pdf
http://developer.skolelinux.no/artikler/brukt_pc_skolemag.html

Hilsen
Keld