Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

On Thursday 23 November 2006 06:50, Jesper Krogh wrote:

> Hvem pokker har de tænkt sig at lægge sag an mod?

Fogedforbudet var jo anlagt mod teleselskaberne. Så et sagsanlæg skulle jo så
være ført mod teleselskaberne for at formidle kontaktet. Men i første omgang
skal allofmp3 jo dømmes ulovlig, så egentlig bør der først anlægges sag mod
allofmp3?

> Helt enig ..

Jeg tænker faktisk, at udfaldet af allofmp3-sagen er den værst tænkelige. Det
*ville* havde været langt bedre om retssagen var blevet gennemført. *Hvis* så
udfaldet var at teleselskaberne skulle lukke, jamen så var bolden jo sendt
videre til politikerne for at se på om det er ret og rimeligt at
teleselskaberne kan gøres ansvarlige for deres kunders adfærd. Og der ville
være mulighed for at lægge politisk pres.

Som sagen står nu, er vi røget ud i et para-juridisk område, hvor det er
teleselskaberne og pressionsgrupper (børns vilkår, mediemoguler mv.) som
suverænt afgør hvad der er "kosher" på nettet. Og *ikke* en demokratisk
vedtagen lovgivning.

Som kunder er vi reelt rettighedsløse. Hvis ikke vi kan lide lugten i
bagerriget, jamen så kan vi altid vælge et andet teleselskab med lige så
dårlig lugt.

Bjarne