Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

On Wednesday 22 November 2006 23:07, Jesper Krogh wrote:

> Der er i danmark blevet nedlagt fogedforbud.. det er da en afgørelse (af
> en art) så allofmp3.com er ulovlig, brug er derfor piratkopiering.

http://www.domstol.dk/page10450.aspx

IANAL, men et fogedforbud er ikke det samme som en dom. Så at kalde
allofmp3.com ulovlig er at strække den lige vel langt. Det samme gælder at
kalde det for piratkopiering at bruge allofmp3.com.

Anyway, hvad jeg synes er interessant er at et fogedforbud åbenbart skal
følges af et egentlig sagsanlæg senest 2 uger efter, hvilket vel er omkring
nu? Men den kommer ikke, eftersom Tele2, TDC mv. har valgt (under pres) at
påtage sig rollen som netpoliti.

... så nu varer det vel ikke så længe inden mediemonguler kræver at
teleselskaberne lukker for p2p-trafik, ftp-trafik mv.. Bliver spændende at se
hvor det ender.

Bjarne