Re: [ITPOLITIK] OffTopic: allofmp3.com

Bjarne Wichmann Petersen wrote:
On Wednesday 22 November 2006 22:38, Jørgen Ramskov wrote:

Jeg har personligt aldrig forstået hvorfor der er nogen der køber musik ved allofmp3 - man støtter ikke kunstnerne ved at købe
musikken der

... det er der så nogle der mener også gælder for iTunes et al (ie. det er pladeselskaberne der skummer fløden). ;-)

Det kan du så have ret i, om end jeg ikke har kendskab til de økonomiske detaljer.

Hvis vi ser bort fra prisen og IFPI's utilfredshed med russisk lovgivning, så er allofmp3.com et skoleeksempel på hvordan iTunes et al *burde* være.

Så hvis man skulle spinne lidt på opmærksomheden omkring allofmp3.com, så kunne man lave en opfordring til ifpi at etablere et alternativt til allofmp3.com, nu de har fjernet muligheden for at linuxbrugere kan købe og afspille (IFPI)-musik (semi)legalt på nettet.

Det kan jeg kun være enig i. Det eneste musik jeg har købt på nettet har jeg købt ved magnatune.com.

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: sslug@sslug