Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

Jesper Krogh wrote:
I sslug.itpolitik, skrev Søren E. Hansen:
 Så omgås blokeringen, da den kun blokerer på DNS plan.
 Så kan vi sende et brev til regeringen når vi er mange der har gjort det.

Jeg har svært ved at se hvad piratkopiering af musik har med Linux og
OpenSource at gøre?

Nu tror jeg måske heller ikke lige piratkopiering af musik er hvad Søren er oprørt over og jeg troede faktisk ikke at denne liste ikke måtte omhandle it politik generelt?

Jeg er ret enig med Søren i at denne dom sætter en meget kedelig precedens. Jeg synes det er farlig udvikling at teleudbyderne sættes til at lege politimænd på nettet. Bliver redhat.com det næste site der bliver blokeret fordi MS anlægger en retsag i DK hvor de påstår at Redhat bryder nogen af deres rettigheder? (nej, jeg tror ikke det vil ske, men der sker mange underlige ting i verden)

Mht. allofmp3.com, så er jeg helt enig i at den ikke bør eksistere i sin nuværende udgave. At kalde det piratkopiering mener jeg dog er forkert. Butikken er lovlig i Rusland og det er blevet udtalt af en embedsmand (mener jeg, kan huske det helt præcist), at den faktisk heller ikke er ulovlig her i Danmark sålænge man handler i god tro. Efter al den omtale som allofmp3.com har fået, så er der nok ikke så mange der kan påstå det længere. Jeg har personligt aldrig forstået hvorfor der er nogen der køber musik ved allofmp3 - man støtter ikke kunstnerne ved at købe musikken der, så man kan lige så godt downloade en piratkopi et eller andet sted og spare lidt penge. Det er selvfølgeligt ikke en opfordring til at begå ulovligheder.

-- Joergen Ramskov Jabber ID: sslug@sslug