Re: [ITPOLITIK] Eksport restriktioner

> Er der nogen som har check på eksport restriktioner for Linux?

Ikke Norge og Danmark i alle fall.
Kan du ikke ta med ett rikelig utvalg?
Ta gjerne med Snøfrix og Skolelinux også.
De kunne ha bruk for ett mirror der borte.

> Er det strafbart at tage en Linux laptop med til Iran?  Eller er det kun
> strafbar hvis den linux som ligger på laptoppen er downloadet fra US ftp?

Det er vel ditt minste problem når du kommer fra ett korsfarerland.

> Lidt tricky I know
> Chris

                                                                           Wednesday, 12 November 1384

En smule randomitet i hverdagen.
Husk å ta med slalomski hvis du skal til Teheran.
En fri GSM telefon med SWISSCOM kontantkort og rikelig med EUR og USD i små sedler skader ikke.
Les denne: http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/geos/ir.html

Sist jeg sendte Skolelinux til Iran, så ble skivene borte.

Det klokeste er å sjekke med ambassaden først.

Hva med å gå på www.distrowatch.org
og sjekke opp Iransk Linux?
http://www.karamad.com/
Den burde i alle fall være Kosher :-)

Du må gjerne ta med litt Iransk popmusikk :-)
www.arash.se

Send gjerne en e-post når du kommer fram :-)

Lykke til.

Mvh
Jim Oksvold

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]