Re: [ITPOLITIK] Gyldendal om Wikipedia

Martin Møller Pedersen skrev:
Og hvorfor ikke ?
Hvorfor ikke?

Det er en dårlig ide at dræbe budbringeren, men man skal lytte til
budskabet.

Jeg synes bare det er tåbeligt at kriterer wikipedia med konkrete mangler og fejl, når det tager samme tid at rette fejlen/manglen.

Denne tråd diskuterer, hvorvidt der er fejl eller mangler i Wikipedia. Og det er der. Fordi jeg påpeger et område, hvor jeg mener, der er fejl eller mangler, betyder det ikke, at jeg straks skal gå ind og rette.

Jeg har tidligere i starten bidraget til Wikipedia med et af de områder, hvor jeg har mere viden. Da jeg første gang kiggede på Odense, stod der stort set intet, og det rettede jeg op på med korrekte oplysninger, jeg var sikker på.

Hvis jeg skulle rette Wikipedia med hensyn til Aida, skulle jeg først hen og slå op andetsteds, hvem der har skrevet librettoen, og hvad det specielle er ved Aida-trompeterne for at være sikker på, at kunne tilføje de korrekte oplysninger. Jeg vil nemlig hverken tilføje eller rette noget uden at være sikker.

/Martin

sslug-itpolitik er, som SSLUGs øvrige emaillister, et frit debatforum hvor hvert enkelt medlem er ansvarlig for sine egne indlæg. Indlæg #19341

Med venlig hilsen

Steen