Re: [ITPOLITIK] Gyldendal om Wikipedia

On 1/27/06, Anders Aspegren Søndergaard <sslug@sslug> wrote:

> Det er da helt i orden for Gyldendal at sætte deres encyklopædi
> på nettet,

Så vidt jeg har forstået, er langt hovedparten af indholdet leveret af
professorer, der er betalt af det offentlige. Så at tale om
'Gyldendals' encyklopædi er efter min mening lidt af en tilsnigelse.
Hans og jeg har flere gange talt om at finde alle forfatterne i
Encyklopædien, kontakte dem og få dem til at levere det samme indhold
til Wikipedia.

Det er brandærgeligt, at det 8 mill ikke bliver brugt til 300
forfattere og 10-12 fagredaktører, som kunne holde Wikipedia
opdateret.

> men jeg føler mig forstyrret og mine tanker bliver ledt hen
> på FUD, når jeg læser det stykke jeg har "kommenteret".

Det er lidt sjovt, for inden for den seneste tid har der været flere
tests, der afgjorde, at Encyclopedia Brittanica (som vel er
encyklopædiernes Rolls Royce) havde lige så mange fejl som Wikipedia.

/Ole
--
Interesseret i at arbejde for Google? Måske kan jeg hjælpe.
Send mig dit CV.