Re: [ITPOLITIK] Gyldendal om Wikipedia

I sslug.itpolitik, skrev Anders Aspegren Søndergaard:
>   - Det er fuldt af fejl, siger redak-         /* Dette fik mig til at
>  studse noget */
>   tør Lars Boesgaard for Gyldendal.
>
>   300 forfattere og 10-12 fagredaktører
>   får til opgave at holde encyklopædien
>   opdateret på nettet.
>

>  Det er da helt i orden for Gyldendal at sætte deres encyklopædi
>  på nettet, men jeg føler mig forstyrret og mine tanker bliver ledt hen
>  på FUD, når jeg læser det stykke jeg har "kommenteret".

Det er meget typisk at man må sige hvad man vil om OpenSource/frie ting.
Der er ikke nogen der førsøger at modarbejde det. Tror du MS's
anti-linux reklamer var sluppet igenne, hvis konkurrenten var et
kommercielt produkt?

>  Generelt synes jeg Wikipedia er af god kvalitet. Skulle
>  der være problemer med nogle artikler fremgår det tydeligt
>  af nemt synlige skilte.

Sammenlignet med den danske version af Wikipedia, så vil jeg klart
hellere slå op i gyldendals. Men jeg vil til enhver tid foretrække den
engelske version af wikipedia. Dybden og omfanget er der intet trykt
leksika der kan måle sig med.

>  Må Gyldendal, rent lovligt, sige sådan noget, og er der nogle
>  der ved om de har dokumentation for påstanden?

Lad os starte med at antage at det er ulovligt: Hvem skulle komme "efter
dem"?

Jesper