Gyldendal om Wikipedia

Hej

Jeg blev noget forskrækket da jeg læste dette på DR's Tekst-Tv:
(side 127 kl 20:00 d. 27 Januar, 2006:)

 ENCYKLOPÆDIEN GÅR PÅ NETTET
 Et beløb på otte millioner kroner fra
 Augustinusfonden sikrer, at Gyldendals
 store encyklopædi bliver tilgængelig på
 nettet fra oktober i år.

 For en pris på 500 kroner om året
 bliver det muligt at søge løs i
 opslagsværket, skriver Politiken.

 Gyldendal spår initiativet gode chancer
 i kampen mod gratis, brugerstyrede
 leksika som Wikipedia.

 - Det er fuldt af fejl, siger redak-         /* Dette fik mig til at
studse noget */
 tør Lars Boesgaard for Gyldendal.

 300 forfattere og 10-12 fagredaktører
 får til opgave at holde encyklopædien
 opdateret på nettet.

Det er da helt i orden for Gyldendal at sætte deres encyklopædi
på nettet, men jeg føler mig forstyrret og mine tanker bliver ledt hen
på FUD, når jeg læser det stykke jeg har "kommenteret".

Generelt synes jeg Wikipedia er af god kvalitet. Skulle
der være problemer med nogle artikler fremgår det tydeligt
af nemt synlige skilte.

Må Gyldendal, rent lovligt, sige sådan noget, og er der nogle
der ved om de har dokumentation for påstanden?

Med venlig hilsen
Anders A. Søndergaard

--
Jabber ID: sslug@sslug, ICQ: 209444203

It wasn't infinity in fact. Infinity itself looks flat and uninteresting.
Looking up into the night sky is looking into infinity -- distance is
incomprehensible and therefore meaningless.
The chamber into which the aircar emerged was anything but infinite,
it was just very very very big, so big that it gave the impression of infinity
far better than infinity itself.