Re: [ITPOLITIK] Morten Helveg og åbne standa rder

Niels Elgaard Larsen wrote:
Michael Rasmussen wrote:

On Thu, 26 Jan 2006 00:24:07 +0100, Keld J|rn Simonsen wrote:

Jeg synes hellere man skal kalde det en "gratis specifikation". Jeg synes
ikke den er åben når den er udviklet i et lukket forum.

Gratis er heller ikke dækkende, da "åbne specifikationer" kan koste
penge at få fat i.

Det er jeg ikke enig i, og mener heller ikke at det fremgår af
http://www.aaben-standard.dk/

Hvis man skal betale for en standard, er den ikke frit implementerbar og den
kan ikke vedligeholdes i en åbent process.

Konsekvensen af det du skriver er at hverken "C" eller "POSIX" er "åbne standarder". Hmm. Det meste af Linux bygger altså på *ikke-åbne* standarder. Interessant tolkning må jeg nok sige!

Med venlig hilsen
Egon Andersen