Re: [ITPOLITIK] Kampagnen om det offentlige, samfundet og brugen af nettet

Steen Jensen wrote:

Egon Andersen skrev:

Steen Jensen wrote:

De skal ikke laves om, som du ønsker dem, men sådan at borgeren kan anvende nettet uden at være tvunget til at anvende den nyeste version af et bestemt produkt, og sådan at det overholder standarderne.

Der er slet ingen grund til at afholde alle disse konkurrencer. Spild af tid og kræfter og putten blår i øjnene på folk. Ydermere spild af penge og tid.

Det private sygeforsikringsselskab Danmark har alt til at fungere. De har nemlig indset, at de lever af kunderne, og jo mere kunderne selv kan lave, jo billigere er administrationen. De var det første forsikringsselskab til at anvende Digital Signatur, men de fandt også ud af, at de fleste ikke havde sådan en, så det var meget få, der brugte den.

Jeg synes du totalt mangler forståelse for at der vil vedblive at eksistere offentlige institutioner i Danmark og at du totalt glemmer at komme med forslag til hvordan der kan opnås forbedringer.

Nej jeg glemmer skam ikke, at der vil vedblive at være offentlige institutioner. Nøjagtig som der vil være privatejede institutioner.
Forslag til forbedringer nævner jeg da helt konkret!

Du glemmer at beskrive *hvordan* du vil få de offentlige institutioner til det. *Hvad* er jo ikke det samme som hvordan.

At sige at alle tiltag er ligegyldige er jo ikke ligefrem konstruktiv.

Jeg sagde, at konkurrencen "Bedst på nettet" er ligegyldig. Min erindring fortæller mig, at man tidligere har kåret flere vindere, der ikke overholdt standarderne, og dermed var ubrugelige for mange borgere.
Konkurrencen legitimerer: vi gør skam noget, og på et eller andet tidspunkt virker det - måske.

Derfor er vurderingsgrundlagets punkt 4 netop interessant! Det er nemlig nyt!
(Men du har vel ikke læst netop dette punkt?)

[snip]

Det burde trækkes fra institutionens budget, såfremt den har lavet en løsning, der skal ændres, fordi den ikke overholder standarderne. Måske fra lønnen!

Okay, nu kommer du til *hvordan* du vil få institutionerne til at lave tingene om. Yderst konstruktivt må jeg sige....

Nå, jeg stopper diskussionen - jeg vil bruge tiden på at komme med konstruktiv kritik på de offentlige sites jeg anvender i stedet.

Med venlig hilsen
Egon Andersen