Re: [ITPOLITIK] Kampagnen om det offentlige, samfundet og brugen af nettet

Egon Andersen skrev:
Steen Jensen wrote:

De skal ikke laves om, som du ønsker dem, men sådan at borgeren kan anvende nettet uden at være tvunget til at anvende den nyeste version af et bestemt produkt, og sådan at det overholder standarderne.

Der er slet ingen grund til at afholde alle disse konkurrencer. Spild af tid og kræfter og putten blår i øjnene på folk. Ydermere spild af penge og tid.

Det private sygeforsikringsselskab Danmark har alt til at fungere. De har nemlig indset, at de lever af kunderne, og jo mere kunderne selv kan lave, jo billigere er administrationen. De var det første forsikringsselskab til at anvende Digital Signatur, men de fandt også ud af, at de fleste ikke havde sådan en, så det var meget få, der brugte den.

Jeg synes du totalt mangler forståelse for at der vil vedblive at eksistere offentlige institutioner i Danmark og at du totalt glemmer at komme med forslag til hvordan der kan opnås forbedringer.

Nej jeg glemmer skam ikke, at der vil vedblive at være offentlige institutioner. Nøjagtig som der vil være privatejede institutioner.
Forslag til forbedringer nævner jeg da helt konkret!

At sige at alle tiltag er ligegyldige er jo ikke ligefrem konstruktiv.

Jeg sagde, at konkurrencen "Bedst på nettet" er ligegyldig. Min erindring fortæller mig, at man tidligere har kåret flere vindere, der ikke overholdt standarderne, og dermed var ubrugelige for mange borgere.
Konkurrencen legitimerer: vi gør skam noget, og på et eller andet tidspunkt virker det - måske.

Og angående det første, så fattede du åbenbart ikke ironien i det jeg skrev... selvfølgelig handler det ikke om hvad jeg ønsker, lige så lidt som det drejer sig om hvad du ønsker. Derfor er en brugerundersøgelse et skridt i den rigtige retning, men den kan da givetvis ikke stå alene.

Tja, hvad skal man med flere brugerundersøgelser? Vi skal bare have noget, der virker. Sygeforsikringen Danmark kan da sagtens fortælle, hvordan man tackle det. De har erfaringerne, og de har f.eks. selv betalt udviklingen af modulet til anvendelse af Digital Signatur, fordi ingen andre havde gjort det.

Jeg har løbende kommunikeret med offentlige institutioner angående deres sites og faktisk er flere blevet ændret!

Tænk, det har jeg også, men hvorfor er de blevet lavet forkert fra starten? Hvorfor laver offentlige institutioner til stadighed sites, der ikke lever op til standarderne, når alle brugerundersøgelser har vist, at det er der, problemerne ligger.

Men selvfølgelig har en offentlig institution ikke ubegrænsede ressourcer til at lave tingene om fra dag til dag.

Det burde trækkes fra institutionens budget, såfremt den har lavet en løsning, der skal ændres, fordi den ikke overholder standarderne. Måske fra lønnen!

Med venlig hilsen

Steen