Re: [ITPOLITIK] Tvungen browservalg fra arbejdsplads

On 26/08/05, Anders Ossowicki <sslug@sslug> wrote:

> På mit gymnasium anvende vi ligeledes internettet til kommunikation af
> fravær, skemaer, karakterer, lektier osv. Vi anvender to systemer
> (http://lectio.dk og http://projektrum.dk) der begge fungerer i Firefox,
> omend ikke helt optimalt hvad projektrum angår. Du kan eventuelt foreslå
>   disse alternativer.

På vores gymnasium kan vi ikke se vores fravær eller karaktere hvis vi
ikke har IE og windows. Vi bruger et system der hedder GAS, og jeg
har fået at vide fra systemadministratoren at der bare bliver
brugt en MySQL database til at holde informationer i. Jeg har tænkt
på at tilbyde at skrive et webinterface til dem, men jeg har bare ikke
tiden.

Jeg føler mig også noget diskrimineret, da jeg på min bærbare udelukkende
bruger Linux. Vi har så en masse computere med windows på rundt omkring,
så det er ikke umuligt for mig at tjekke tingene, men det kræver at jeg bruger
en anden computer end min egen.

Med venlig hilsen
Anders A. Søndergaard

--
Jabber ID: sslug@sslug, ICQ: 209444203
"If you need help with your Linux box, find a Slackware user.