Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Jesper Krogh wrote:

I sslug.itpolitik, skrev Niels Elgaard Larsen:

DR skal vel ikke _kun_ være _dansk_ kultur. Det er ikke DF du er medlem
af, vel? ;-)

Jeg skrev kun dansk kultur fordi det var et svar til Jesper.

Nej, du postede en liste hvor du havde taget DR's program og frasorteret
alt der ikke var dansk og kaldte det overflødigt og unødvendigt for en
public service kanal. Det var dig der bragte det danske/ikke-danske
ind i debatten.

Jeg må nu tilslutte mig, og sige at de (langt de fleste) ting jeg så listed er noget der ikke hører hjemme på en public service kanal. Jeg vil lige sige at 99% af det fjernsyn som jeg gider at se er udenlansk, så jeg har intet imod at se udenlanske fjernsyn's programmer, bare jeg kan vælge hvad.

Jeg må protestere når jeg er tvunget til at betale til en public service kanal, som så spilder de, penge på at købe udenlanske soaps/programmer. Skal vi have en public service kanal som vi er alle tvunget til at betale til, så skal den også gøre hvad den er beregent til, DVS. Public Service. Alt andet end den's primære funktion(er) - at vidergive public information/services, og bevare den danske kultur - er i mine øjne spild af penge. Var det user-pays, så er det en helt anden sag, så kan de sende lige så mange udenlanske soaps som de har lyst til, fordi så slipper jeg for at betale for det skidt.

mvh
   Michael Nielsen.