Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Onsdag den 24. august 2005 16:13 skrev Niels Elgaard Larsen:
> Jeg betrager ikke (fra dagens program):

Er det her stadig IT politik? Oh well.

> - Dawson's Creek (S) (20), Amerikansk ungdomsserie.

Men næppe noget der koster noget.

> - Laura Trenter (3) Svensk ungdoms-krimiserie.

Nordisk kultur - ok med mig. (Kig efter den slags på TV2... )

> - Ofre for mobning (TTV) Engelsk dokumentar.

Jeg så ved et tilfælde noget af den. Det er absolut hvad jeg ville kalde
Public Service. God dokumentar og ekstremt relevant for dem af os der har
børn der en dag skal i skole.

> - In the Mood for Love (S) Kærlighedsfilm fra Hongkong, 2000.

Dunno. Hvordan skulle jeg ellers blive eksponeret for fil fra hongkong?

> - Onsdags Lotto Måske bliver du onsdagsmillionær.

Det kan vi godt blive enige om at sløjfe.

> - Joanne Kilbourn (S) (3) Canadisk krimi fra 2001.
> - Special (G) Det amerikanske band Foo Fighters

Lyder også lidt ligegyldigt.

> som en del af dansk kultur.

DR skal vel ikke _kun_ være _dansk_ kultur. Det er ikke DF du er medlem af,
vel? ;-)

> Derfor er DR ikke i samme kategori som
> nationalmuseet.

Men, det er der jo ingenting der er. Hvad med statens museum for kunst, det
kongelige bibliotek, mv, mv?

> Nationalmuseet koster 167 millioner kr om året.
> DR koster 4000 millioner kr om året.

Begge dele betales stort set af hele befolkningen.

Mads

United States Patent 6,368,227:
A method of swing on a swing is disclosed, in which a user positioned on a
standard swing suspended by two chains from a substantially horizontal tree
branch induces side to side motion by pulling alternately on one chain and
then the other.
            -- This is not a joke - go look it up.