Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Jesper Krogh skrev:

> Jodda.. det er også kultur.

Ja, men så er TV2, ekstrabladet, billedbladet osv, også kultur.

> Biblioteker er også på udgiftsposten.. det
> kan du jo bare betragte som "reklame" for de enkelte forfattere. Og
> tegneserierne må klart være tom underholdning, som skal væk, væk, væk.

Der er skam masse tegneserier, som er meget mere end underholdning.
Jeg ville også finde det forkert hvis bibliotekerne begyndte at udlåne samme
DVD'er som blockbuster for at få flere kunder. Jeg synes allerede at de går
for vidt med fx med amerikanske pop-cd, men i det mindste køber de så få,
at udgifter må være begrænset.

> Eller endnu værre, så er der engelske bøger..

Det var dig og ikke jeg, der bragte den _danske_ kulturarv på banen. Jeg har
ikke noget problem med at betragte fx videnskabelige programmer eller
dokumentarprogrammer som public service også i Danmark.

> Ja, det koster en del penge.
>
> Jeg kan godt være uenig i enkelte prioriteringer omkring DR's
> programvalg men generelt, så mener jeg at vi ville være meget fattigere
> uden DR, med kun reklamefinanseret radio/TV. (Ikke personligt, men som
> samfund).

Hvorfor ikke bare have en kanal som var ren public-service?

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug