Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

I sslug.itpolitik, skrev Niels Elgaard Larsen:
>  Jesper Krogh wrote:
>  Jeg betrager ikke (fra dagens program):
>
>  - Dawson's Creek (S) (20), Amerikansk ungdomsserie.
>  - Laura Trenter (3) Svensk ungdoms-krimiserie.
>  - Ofre for mobning (TTV) Engelsk dokumentar.
>  - In the Mood for Love (S) Kærlighedsfilm fra Hongkong, 2000.
>  - Onsdags Lotto Måske bliver du onsdagsmillionær.
>  - Joanne Kilbourn (S) (3) Canadisk krimi fra 2001.
>  - Special (G) Det amerikanske band Foo Fighters

Jeg syntes gerne de må fylde programflade med "tom underholdning", eller
hvad dit favoritudtryk nu er. Jeg er overbevist om at ovenstående ikke
økonomisk udgør en signifikant del af DR's budget.

>  som en del af dansk kultur. Derfor er DR ikke i samme kategori som
>  nationalmuseet.

Jodda.. det er også kultur. Biblioteker er også på udgiftsposten.. det
kan du jo bare betragte som "reklame" for de enkelte forfattere. Og
tegneserierne må klart være tom underholdning, som skal væk, væk, væk.
Eller endnu værre, så er der engelske bøger..

>  Nationalmuseet koster 167 millioner kr om året.
>  DR koster 4000 millioner kr om året.

Ja, det koster en del penge.

Jeg kan godt være uenig i enkelte prioriteringer omkring DR's
programvalg men generelt, så mener jeg at vi ville være meget fattigere
uden DR, med kun reklamefinanseret radio/TV. (Ikke personligt, men som
samfund).

Jesper