Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Michael Nielsen <sslug@sslug> wrote:
> Licens/betaling over skatte billet er gammeldags, og man
> kunne undskylde
> det for ca 10 år siden, da der ikke var noget valg, men nu
> er tiden
> løbet fra det, og bruger betaling er vejen frem.   Især når
> det er sådan
> at dem der betaler får service, dem der ikke betaler får
> ingen service,
> meget mere retfærdig end i dag hvor sortseere kan se
> fjernsyn uden at
> betale - som nogen her inde har beklaget sig over.

Hvis man ser på et kvalitetsforetagende som BBC, mener jeg helt
afgjort, at der er grund til at have et offentligt (men
redaktionelt uafhængigt) public service-TV, der både kan
levere såvel underholdning som oplysning på højt niveau og
være med til at sætte standarden for de private kanaler (dvs.:
være med til at sætte en høj kvalitetsstandard).

DR tror desværre, at de skal konkurrere med de private på underbydning, hvilket der ikke kan komme noget godt ud af;
men som udgangspunkt synes jeg, at det ville være OK at beholde
licensen eller finansiere over skattebilletten, og så i øvrigt
lade dem skele til BBC og sætte kvaliteten et par faktorer op ...
--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!