Re: [ITPOLITIK] En politisk platform ?

Ole Tange skrev:

> Grænsen mellem hardware og software er ikke relativt defineret. Jeg kom
> med en definition af software:
>
>   Software er funktionalitet, du kan kopiere, ved blot at kopiere
>   information.
>
> Jesper kom med et karakteristika: Hardware = materielt, software =
> immaterielt. Begge har de en meget klar afgrænsning mellem software og
> hardware.

Bortset fra at så er funktionalitet, kopiering, materielt ikke helt
veldefineret.

Jeg kunne fx sige at en Pentium CPU er software på et siliciummedie fordi
jeg kunne kopiere VLSI-layoutet til mit eget stykke silicium.

Man kan lave printere, der kan printe små CPU'er.

I DASK var (er) ROM'en syet af ledninger.

Men hvor meget er "blot"?

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug