Re: [ITPOLITIK] En politisk platform ?

:

> Ja, det er en kontroversiel grænse, da den er relativt defineret .

Grænsen mellem hardware og software er ikke relativt defineret. Jeg kom
med en definition af software:

  Software er funktionalitet, du kan kopiere, ved blot at kopiere
  information.

Jesper kom med et karakteristika: Hardware = materielt, software =
immaterielt. Begge har de en meget klar afgrænsning mellem software og
hardware.

> Eksempelvis ville den dansk tyske grænse være kontroversiel hvis
> den om mandagen lå i Kruså, men om tirsdagen blev flyttet til
> Flensburg o.s.v. .

Et eksempel, som intet har med sagen at gøre. Det argument minder i
mistænkelig grad om en stråmand.
http://www.nizkor.org/features/fallacies/straw-man.html

>   (off topic)
>   .. men alt efter kontekst kan dit basale udsagn også udtrykke
>   kontroversialiet ; eksempelvis er oplæring eller indlæring
>   her fraværende som bindeled mellem original funktion og
>   aflært, eller altså kopieret, funktion .  Det er bestemt
>   vigtigt for netop forståelsen af 'digitalisering' at det
>   indlevede, håndværksmæssige Gefühl let ignoreres .

Og dermed bliver håndværksmæssig læren til ikke-software ud fra min
definition af software. Hvilket jeg sådan set har det helt fint med.

> Næ, det er min påstand . Det er et godt udgangspunkt at klarlægge
> den påstand .

Det er meget svært at se ud af din tekst, hvad der er dine påstande og
hvad der er verificerbare fakta. Hvis hele dit dokument blot er påstande
og ikke bygger på verificerbare fakta, så ville det være lækkert om du
skrev det i toppen. Så ville jeg nemlig ikke spilde min tid på at læse
det.

>   Jamen hvor ville FSF så være uden Open Source, eller taler vi allerede
>   om to distinkte og klart definerede bevægelser, eller brugermiljøer ?

Jeg går ud fra, at du har set disse:

http://ftp.fukt.bth.se/pub/movies/stallman/ stallman*mpeg

Men ud fra din argumentation ser det simpelthen ud til, at du ikke har
fattet, hvad Stallman siger.

Jeg foreslår igen, at du ser disse - og lytter til talen. Herefter bør det
være helt klart for dig, hvad fri software-bevægelsen står for, og hvad
Open Source-bevægelsen står for.

> Argument for hvad ??

Du skriver:

  En debat der vil relatere sig til Open Source, ex. om patentlovgivning,
  [...] kan ikke referere til en entydig argumentation udover det som
  virkelig er fokus for Open Source - ønsket om etisk ansvarlighed er ikke
  til debat, og er heller ikke entydigt, endsige nedskrevet.

Hvis den påstand skulle være korrekt, så må der ikke eksistere en eneste
argumentation, som er entydig og som går ud over det, som virkelig er
fokus for Open Source (altså ønsket om etisk ansvarlighed jvnf. dig selv).

Jeg har fremsat en argumentation (nemlig at softwarepatenter verificerbart
påvirker fri software), som går ud over ønsket om etisk ansvarlighed, og
som er entydigt. Dermed eksisterer der mindst een argumentation, som er
entydig og som går ud over ønsket om etisk ansvarlighed, og dermed er din
påstand forkert.

> Det af mig påståede ønske om etisk ansvarlighed der kunne være en af
> drivkræfterne i de anstrengelser som udmøntes i Open Source projekter

Se, dette er _langt_ bedre en dine tidligere kategoriske påstande. Etisk
ansvarlighed _kan_ være _EN_ af drivkræfterne blandt utallige andre. At få
andre til at gå med bare fødder kunne være en anden af drivkræfterne[1].

/Ole
[1] http://www.holoweb.net/~liam/xmldb/rg/ch19.html nederst.
--
Ved du, at du med fri software har friheden til at:
* Køre programmet