Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

I sslug.itpolitik, skrev Steen Jensen:

>  Der er vist også en masse lejligheder i Spanien, men vi taler da vist om
>  noget lidt andet her. Nemlig at licensen burde gå over skatten.

Ja, det var dig der bragte boligkøb på bane.

>  Til lykke Jesper Krogh Nelson!

Kan du uddybe?

Jeg påpeger at denne "ekstra brugerbetaling" blot må kunne betragtes som
en yderligere udgift ved den valgte boligform. Du har så fuldt ret til
at mene den ikke burde være der, men det er ikke noget generelt problem
ved licenssystemet at der i lejen af en ejendom er indeholdt tvingen
betaling til en specifik ydelse. Det er jo grundlæggende et forhold
mellem lejer og udlejer.

Jesper