Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Jesper Krogh skrev:

> Københavns Energi mener de skal bruge penge på at reklamere for sig selv
> (og for at man skal bruge mindre af deres vare) til trods for at vi ikke
> har noget valg. .. fornuft?

Og bruge millioner på at fejre sig selv med koncerter osv.
Det vil jeg ikke forsvare.

> Det er ganske normalt at man så lader være med at udtale sig, når man
> ikke ved det. Jeg kan påstå at forholdet er 99% til DR's programmer og
> 1% til "tom underholdning". Ingen af delene gør debatten rigere.

Og jeg kan påstå at der er Linux eller MacOs på 99% af alle desktops, men så
ville jeg blive til grin. De fleste regner vist med med ca 3%, og selvom
det er et gæt, kan det godt bruges til at diskutere ud fra.

Det er ganske normalt at estimere størrelser, man ikke kender, for at have
noget at diskutere ud fra. Ikke alle TV-minutter koster det samme, men der
er jo nok en vis sammenhæng mellem sendeflader og udgifter.
Jeg havde foretrukket at DR, selv opgjorde den slags, men jeg har ikke
kunnet finde nogen opgørelser. Eller at nogen ville komme med et mere
kvalificeret gæt end mit.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug