Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Fredag den 19. august 2005 15:25 skrev Niels Elgaard Larsen:

> Statens museum for kunst bruger ikke milliarder på underlødig underholdning
> for at få besøgstallet op. Det kongelige teater opfører ikke en amerikansk
> romantisk thriller fra 1999 i aften for at skaffe kunder.
>
> Hvis DR brugte deres penge på kultur, uddannelse, osv, som ikke var
> tilgængelig fra andre kanaler eller internettet, ville det være en anden
> sag.

Ah, men så kan vi jo blive enige. Så skal vi bare have en definition af public
service der ikke inkluderer underlødig underholdning...

Mads

> Det gælder også for huse, togbilletter, tandbehandling, bilafgifter,
> benzin, restauranter, øl og alt muligt andet. Det formodes vi delvist  at
> kompensere for med et progressivt skattesystem.

Som jeg netop argumenterer for at DR licensen skal lægges ind under?

> Egentlig mener jeg, at den slags offentlig envejsmassekommunikation var
> noget, vi burde have efterladt i forrige årtusinde. Hvis statsbetalte
> kulturværker kom på nettet i et åbent format under en fri licens, kunne vi
> alle få glæde af dem og gammeldags TV-kanaler ville også bruge dem.

Jeg kunne egentlig sagtens undvære DR - men min dreng er glad for børnetime.

Mads

Value your freedom, or you will lose it, teaches history. "Don't bother us
with politics," respond those who don't want to learn.

        - Free software proponent, Richard M. Stallman