Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv påcomputeren

I sslug.itpolitik, skrev Niels Elgaard Larsen:
>  Statens museum for kunst bruger ikke milliarder på underlødig underholdning
>  for at få besøgstallet op. Det kongelige teater opfører ikke en amerikansk
>  romantisk thriller fra 1999 i aften for at skaffe kunder.

Københavns Energi mener de skal bruge penge på at reklamere for sig selv
(og for at man skal bruge mindre af deres vare) til trods for at vi ikke
har noget valg. .. fornuft?

>  DR mener, at de er nødt til at bruge tre milliarder på tom underholdning
>  for at lokke 37 procent af seerne til at se programmer som koster en
>  milliard at lave*. Det er for ødselt.
>
>  * Mine gæt, da jeg ikke har set opgørelser for hvad DR's programmer koster.

Det er ganske normalt at man så lader være med at udtale sig, når man
ikke ved det. Jeg kan påstå at forholdet er 99% til DR's programmer og
1% til "tom underholdning". Ingen af delene gør debatten rigere.

Jesper