Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Det er jo også problematisk, for, som du sikkert ved, så betaler dem der ikke
> er medlem af folkekirken stadig til
>
> - kirkeministeriet
> - præsternes pension
> - kordegnenes løn og pension
> - sikkert mere
>
> Så, det er et dårligt eksempel.

Måske ikke et perfekt eksempel.

> Hvad med den her:
>
> Jeg drikker aldrig Carlsberg. Jeg drikker kun "indsæt specialøl her". Men,
> _hvis_ jeg ønsker at købe en "indsæt specialøl her", skal jeg betale licens
> til Carlsberg! Hvorfor?!?
>
> Sådan er det jo ikke - men sådan er det for licens...

Ja, det er et godt argument mod licens. Men bare fordi øl er licensfri,
betyder det ikke at øl skal betales over skatten. Det samme burde gælde for
fjernsynsunderholdning.

> Arh, men den situation er ikke sammenlignelig med licens.

Nej, det har jeg heller ikke sagt. Jeg sammenlignede med betaling over
skatten ikke med licensbetaling. Jeg argumenterer ikke for licensen. Jeg
argumenetere mod skattebetaling.