Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv påcomputeren

I sslug.itpolitik, skrev Niels Elgaard Larsen:

>  Selvom det er urimeligt at man ikke kan se andre kanaler, hvis man ikke vil
>  betale til DR, kan man trods alt vælge ikke at have TV og ikke betale
>  licens nu. Den mulighed forsvinder hvis DR skal betales over skatten.

Der er mange andre.. og mindre vigtige ting i vores samfund end
informationsmedierne, som vi også betaler til over skatten. Når vi
tilmed har at gøre med en ting som en rigtig stor del benytter sig af,
så kan jeg ikke længere finde argumenterne for ikke at gøre det.

>  Det er DR, ikke skatteyderne, der skal financiere opkrævningsafdelingen.
>
>  Elselskaber, A-akasser, telefonselskaber kan opkræve penge. Jeg kan ikke se
>  hvorfor DR ikke skal kunne.

Elselskaber, A-kasser, telefonselskaber har alle meget nemmere ved at
"lukke for det varme vand", hvis kunden ikke betaler.

Jesper