Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

Jesper Krogh skrev:

> Jeg går ind for at løbe risikoen. Alternativet (som det er nu) er
> ringere, da jeg er med til at betale for en del der unlader at betale
> deres licens og dermed betaler jeg mere end jeg burde.

Selvom det er urimeligt at man ikke kan se andre kanaler, hvis man ikke vil
betale til DR, kan man trods alt vælge ikke at have TV og ikke betale
licens nu. Den mulighed forsvinder hvis DR skal betales over skatten.

> Endividere har jeg svært ved at se fordelen i at vi skal finansere en
> opkrævningsafdeling også.

Det er DR, ikke skatteyderne, der skal financiere opkrævningsafdelingen.

Elselskaber, A-akasser, telefonselskaber kan opkræve penge. Jeg kan ikke se
hvorfor DR ikke skal kunne.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug