Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

I sslug.itpolitik, skrev Michael Nielsen:
>  Fjernsyn er underholdning - hmm, ikke nogen direkte ret, eller
>  nødvendighed.  Jeg kan ikke see hvordan din logik hænger sammen.  Du
>  tager ting som er nødvendig for at et individ/samfund kan eksistere med
>  rimlig helbred, og sidestiller det med en underholdnings medie.

Jeg mener oplysning, nyheder, debat og dokumentar programmer er ret
essentielle for vores samfund.

Men ok, en avis (politiken eller lignende dagblad) til alle husstande
kunne også gøre det.

>  Det kan jeg virkeligt ikke se.  Fjernsyn er hverken livsnødvendig som
>  feks læger/sygehus/ældrepleje eller samfund kritisk (udannelse,etc).
>  Det er underholdning, og derfor, er det netop, så simple.
>
>  Der er kun en meget lille del af den underholdning som er vigtig -
>  public information, men som sagt kan dette håndters på andre, ligeså
>  effektive måder.

Her måler du vist i "sendetid" og ikke i "økonomisk omkostning", når du
skrive "en meget lille del".

Jesper