Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv påcomputeren

Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote:
>. ...
>
> Systemet er br0ken, finansering over skatten er efter min
> mening det
> eneste fornuftige, hvis vi vil have ordentligt
> public-service TV.

Delvist enig, men samtidig ser jeg nu også en beskyttelse
i licensfinancieringen; hvis DR financieres af staten og
dets budget faststættes hvert år på finansloven, kunne det
hurtigt blive mål for besparelser og nedskæringer og generel
usikkerhed, som vi har set det på f.eks. skole- og hospitalsområdet.

sålænge licensopkrævningen sker "ved siden af" det øvrige
skattesystem, er der ikke noget vundet ved at sætte budgettet
ned, og DR kan hermed have mere stabile økonomiske vilkår.

Medmindre der var bred enighed om et forlig med en meget lang
aftale, naturligvis.

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!