Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv påcomputeren

I sslug.itpolitik, skrev Jørgen Heesche:

>  Det er på høje tid, at folketinget reviderer licensloven, så
>  definitionen af en TV-modtager bliver moderniseret. En pc med tvtuner
>  skal da ligestilles med et gammeldags tvapparat, således at den
>  almindelige licens betales uden hensyn til valg af modtager.
>  Men selvfølgelig skal DR sørge for at alt er tilgængelig på en pc.

Hvad så hvis du ikke skal bruge en Tuner længere, men streamer det over
nettet? Så er en almindelig PC blevet en TV-modtager og alle der har PC
skal betale licens. ...

Systemet er br0ken, finansering over skatten er efter min mening det
eneste fornuftige, hvis vi vil have ordentligt public-service TV.

Jesper