Re: [ITPOLITIK] Licens for at se tv på computeren

> Ud af 205 husstande her i ejendommen er der altså 5, der ikke har TV.
> Det er kontrolleret, fordi de gerne vil slippe for at betale Copydan.

Legg merke til ordet - Kontrolleret - Snakker vi her om en Politistat på linje med DDR?

> Derfor synes jeg stadig, det ville være fornuftigt, om licensen blev
> afskaffet. Her i ejendommen kunne alle så få information via vores
> Infochannel (lysbilled/powerpoint-præsentation) og tekst-tv uden at
> skulle spekulere over licensen

Det er her betalingsfjernsyn dere snakker om.

Hvorfor kan man ikke bare kryptere lortet og kreve
penger av seerne?
Så slapp de fattige å blø penger de heller vil bruke på kinobiletter.

Det er forbannet tvang det handler om.
Folk flest er for tykke i hodet til å innse at de blir lurt.

Sannheten er at de ville få nesten like godt fjernsyn
som er reklamefinansiert.
(Eller ubetydelig dårligere :-)

Flertallet misbruker tvang på mindretallet - helt unødvendig.
Det er unfair. ( Det krever muligvis en Viking for å dypest sett forstå begrepet fair og unfair :-)

Grunnen til at de krever lisenspenger er de fordømt
godt vet at de IKKE klarer å overleve i ett fritt marked.
De er dødsdømt i det frie markedet.

Jeg er forbannet lei av at sosialisterne krever penger av
meg at for jeg skal få lov til å se på reklamefinansiert fjernsyn - allernådigst -
I Guds nåde av Solkongen som stråler de livgivende radiobølgene ned på folket.
Dog ikke om natten :-) - Da må jo folket sove må vite.

Monopolistsvinene SKAL altså tvinge vanlige folk til å betale
når de ikke klarer det på annet hvis.

Har kan vi fanden meg tale om IT-POLITIK

Tenk om Microsoft gjorde det samme.

Tenk selvstendig - Tenk

Her i Norge kunne man fanden meg kjøpe en datamaskin per år
for en NRK-lisens. Det er helt absurd. Totalt sykt.
http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=216373

Den patetiske unnskyldningen de fleste lisenstilhengere lirer av seg er at Stortinget har bestemt
at det skal koste å inneha ett fjernsynsapparat.
(Legg merke til vingemutteren på ryggen som vrir seg mot solens retning mens de taler :-)
Som om Stortinget er en gudegitt gave.

Hele ordningen hører hjemme i den demokratiske sosialismens tidsalder.
( Og tro meg - sosialistene er i overveldende flertall i denne stygge saken
- Jeg bekjempet dem i eget parti - Må gudene vite hvor det ble av museumsvokterne :-)
Det er ikke så mange årene siden det var bare 1-EN kanal i Norge.
Das Statskanalen - Ein kanal - Ett språk - Ett parti - En fremtid - En valuta - Monopolpenger  - EURO
Husker dere?

Så kom satelittfjernsyn - akkurat som i Iran :-)
Forbannet upraktisk ikke sant :-)
Bare ett spark til så er vi kvitt monopolet :-)
Få svineriet vekk.
Slå dem der det gjør mest vondt.
Ta fra dem pengene.

Har noen av dere tenkt på hvorfor det koster så forbannet mye mer å ringe med
ett Dansk mobiltelefonabbonement i utlandet?

Tenk dere en verden hvor dere kjøpte ringeminutter til deres søte lille GSM telefon
og kunne bruke den i alle fall i hele EU til omtrent samme pris over alt?
Slik at når Tante Amalie som knasker Prozac og er manisk pratesyk ikke
svir av hele månedsbudsjettet ditt for telefoni mens du beundrer Triumfbuen?
Ville det ikke være rart om du kunne ta imot samtaler på samme mobiltelefon i Kirkenes og Budapest
uten å måtte betale for det?
I stedet for små søte monopoler som sikrer aksjeutbyttet for det rike borgerskapet?
(Jada - Jeg kan forstå at det koster meget å ringe i Afghanistan og Irak -
Snikskyttere med fullskjegg - få kunder - store avstander - osv osv)

Frihet til å velge fritt er det jeg ønsker - Er det for meget?

Mvh
Jim Oksvold

Sier Jim som for tiden har 7-SYV mobiltelefon kontantkort fra 3 land  for å holde
utgiftene nede :-)
En personlig takk til de som gjorde IP-telefoni mulig :-)
Ett personlig ønske om at Gud hiver en forbannelse på British Telecom
som gir FAEN når en av deres kunder i England med betalingstjenester
autmatisk ringer hele nummerserier med et ring eller to hos www.idea.pl
i håp om at dumme fattige polakker ringer tilbake og
betaler en timelønn eller to før de forstår at de blir lurt på den harde måten.
Kjeltringer finnes over alt - De er ute etter DINE penger :-)
Når direktører kjøper ståldører har de som regel grunn til å tro at de får bruk for dem :-)