Re: [ITPOLITIK] Information og ironi

From: Carsten Svaneborg <sslug@sslug>
To: sslug@sslug
Subject: Re: [ITPOLITIK] Information og ironi
Date: Thu, 04 Aug 2005 18:32:14 +0200

Steen Engholm wrote:
> Vi har muligvis en meningskontrovers .

Det er jeg ikke kvalificeret til at udtale mig om, da det endnu ikke
har lykkedes mig at dannet en mening om hvad din mening kan være med
denne tråd.... ;2)

En google senere ...

Er du Steen Engholm, Managing Director, Scanweb?
http://www.scanweb.dk/company/board/

> Det politiske aspekt i GNU / Linux - og GNU / Linux er indtil videre > udefineret - kan ikke kun være erhvervspolitisk. Specielt det > uddannelsespolitiske område kunne rumme indfaldsvinkler.

Nogle spørgsmål der går ud over Open Source, men som også er
relevante for de politiske aspekter af OSS:

Kan viden være privat egendom?
Hvilken effekter har dette på samfundet.
Hvem må innoverer, skabe viden, dele viden?

Se:

DEMOCRATIZING INNOVATION- by Eric Von Hippel
http://web.mit.edu/evhippel/www/democ.htm

Coase?s Penguin, or, Linux and The Nature of the Firm
Yochai Benkler.
http://www.yale.edu/yalelj/112/BenklerWEB.pdf

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

sslug-itpolitik er, som SSLUGs øvrige emaillister, et frit debatforum
hvor hvert enkelt medlem er ansvarlig for sine egne indlæg. Indlæg #18823

Tak for links .

Jeg har set min navnebror er Managing Director - der er også en navnebror på Fyn
som er aktiv faldskærmsudspringer . Jeg tøver med at give min hjemmeside
http://sechinsic.info/
, men ellers må jeg tilstå ikke at være særlig meget .

To latinske brudstykker:
Mundus vult decipi
Melior tutiorque est certa pax quam espera victoria

Mest vellydende græske ord:
Kynoi

Den tyske klassiker:
Die Weiben weint unter'm Schatten deß Ölbaum

..næ , min holdningstilkendegivelse står skrevet i de forrige indlæg . Eksplicit vil det være
en begyndelse at diskutere GNU / Linux uden det erhvervspolitiske islæt .
Jeg har selv haft forskellige strøtanker, men jeg er ikke p.t. igang med noget projekt der
kan indgå i en sådan diskussion .

Starten på tråden blev til da Jesper Krogh gav svar tilbage på dette:

Minder lidt om 'Det indiske kaste systems relevans i den tidlige nederlandske
industriproduktion' .

Med venlig hilsen Steen Engholm

Log på MSN Messenger direkte fra nettet  http://webmessenger.msn.com/