Re: [ITPOLITIK] Information og ironi

Steen Engholm wrote:
> Vi har muligvis en meningskontrovers .

Det er jeg ikke kvalificeret til at udtale mig om, da det endnu ikke
har lykkedes mig at dannet en mening om hvad din mening kan være med
denne tråd.... ;2)

En google senere ...

Er du Steen Engholm, Managing Director, Scanweb?
http://www.scanweb.dk/company/board/

> Det politiske aspekt i GNU / Linux - og GNU / Linux er indtil videre
> udefineret - kan ikke kun være erhvervspolitisk.  Specielt det
> uddannelsespolitiske område kunne rumme indfaldsvinkler.

Nogle spørgsmål der går ud over Open Source, men som også er
relevante for de politiske aspekter af OSS:

Kan viden være privat egendom?
Hvilken effekter har dette på samfundet.
Hvem må innoverer, skabe viden, dele viden?

Se:

DEMOCRATIZING INNOVATION- by Eric Von Hippel
http://web.mit.edu/evhippel/www/democ.htm

Coase?s Penguin, or, Linux and The Nature of the Firm
Yochai Benkler.
http://www.yale.edu/yalelj/112/BenklerWEB.pdf

--
  Mvh. Carsten Svaneborg