Re: [ITPOLITIK] Information og ironi

From: Carsten Svaneborg <sslug@sslug>
To: sslug@sslug
Subject: Re: [ITPOLITIK] Information og ironi
Date: Thu, 04 Aug 2005 13:57:36 +0200

Steen Engholm wrote:
> Tilbagevendende, at patentlovgivningen bliver, er, og har været et
> omdrejningspunkt for politiske udvekslinger internt på mail-listen.

Der har tidligerer været meget lange diskussioner omkring DRM, specielt
da Infosoc direktivet kom på banen. Ligeledes åbne-standarder og andre
advocacy spørgsmål. Jeg syntes der er særdeles /lidt/ diskussion om
patenter, der er dog mange indlæg (uden diskussion eller dialog) om
patenter de fleste sikkert skrevet af ErikJ og undertegnet.

> Vil du et stærkere politisk udtryk fra SSLUG's side så er det en > dårlig strategi, for SSLUG, at kommentere fra hoftehøjde alt hvad > der bevæger sig.

Det er ikke kun et politisk udtryk, men også generel profilering i
den offentlige debat. Jeg ser det som OSS advocacy.

Vedtægterne:

1.2 Syfte

SSLUG har till uppgift att sprida kunskap om operativsystemet Linux jämte
därvidlag relevant information till medlemmar och allmänhet.

Selvom man måske burde eksplicit skrive Open Source i stedet for kun
at tale om "operativsystemet Linux".

--

Vi har muligvis en meningskontrovers .

Open Source, alt hvad der kan bruges i samme sætning som Open Source, er et tema for voksne veluddannede sagkyndige professionelle . GNU / Linux er et bredere begreb, som kan indbefatte
børn og deslige . Hvis jeg har ret i at vi virkelig har en meningskontrovers, så er det også klart forskellen
mellem GNU / Linux og Open Source fortjener uddybelse - alt er aldrig sort-hvidt .

Det politiske aspekt i GNU / Linux - og GNU / Linux er indtil videre udefineret - kan ikke kun være erhvervspolitisk . Specielt det uddannelsespolitiske område kunne rumme indfaldsvinkler .

Log på MSN Messenger direkte fra nettet  http://webmessenger.msn.com/