Re: [ITPOLITIK] Information og ironi

From: Carsten Svaneborg <sslug@sslug>
To: sslug@sslug
Subject: Re: [ITPOLITIK] Information og ironi
Date: Wed, 03 Aug 2005 12:50:13 +0200

Steen Engholm wrote:
> Det er uretfærdigt at patentlovgivningen bliver momentum for
> alt det som trænger siges eller skrives om fri software.

Det betyder formodeligt at vi der er interesseret i de
politiske aspekter af patenter er bedre til at lave
pressemeddelelser og public-outreach end dem der alene
er interesserede i de praktiske aspekter af Open Source.

Nej, det er forkert tolket . Du har ret i det du skriver, men tråden i det jeg har været inde på
under titelen 'Information og ironi' leder ikke hen mod din slutning .
Først og fremmest, jeg er interesseret i de politiske aspekter af patenter . Jeg er ikke engageret
udover at have sat mit navn på listen hos FFII . Jeg er mindre interesseret i de praktiske
aspekter af Open Source, og det bør efterhånden stå klart de praktiske aspekter af Open Source
er et tema der hører under virksomheds logistik .

Og det er uretfærdigt at kritiserer os for dette.

Jeg kan ikke kritisere jer for jeres engagement .

http://www.sslug.dk/presse/ vil du dog se en del
pressemeddelelser der handler om alt andet end patenter.

ad notam ..

Jeg har tidligerer foreslået at SSLUGs bestyrelse udpeger
en person med ansvar for public outreach, dvs. en der
reagerer på sager i medierne og sørger for at være offentlig
megafon for SSLUGs medlemmer, og kontakt person for
journalister, der ønsker SSLUGs mening om hvad som helst.

F.eks. var der i går en nyhed på CW fra de radikale om
åbne standarder, det ville være naturligt for SSLUG at
have en holdning om dette, men den tilsyneladende
holdning er tavshed.

--

Tilbagevendende, at patentlovgivningen bliver, er, og har været et omdrejningspunkt for
politiske udvekslinger internt på mail-listen . Den meget pulserende verden udenfor

Få alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk/