Re: [ITPOLITIK] Information og ironi

Steen Engholm wrote:
> Det er uretfærdigt at patentlovgivningen bliver momentum for
> alt det som trænger siges eller skrives om fri software.

Det betyder formodeligt at vi der er interesseret i de
politiske aspekter af patenter er bedre til at lave
pressemeddelelser og public-outreach end dem der alene
er interesserede i de praktiske aspekter af Open Source.

Og det er uretfærdigt at kritiserer os for dette.

Hvilket ikke er så mærkeligt, da vi intet opnår ved at
diskuterer tingene på sslug.itpolitik med mindre vi
bagefter går ud og fortæller formidler til politikerne
oa. hvad vi mener om sagerne.

På http://www.sslug.dk/presse/ vil du dog se en del
pressemeddelelser der handler om alt andet end patenter.

Jeg har tidligerer foreslået at SSLUGs bestyrelse udpeger
en person med ansvar for public outreach, dvs. en der
reagerer på sager i medierne og sørger for at være offentlig
megafon for SSLUGs medlemmer, og kontakt person for
journalister, der ønsker SSLUGs mening om hvad som helst.

F.eks. var der i går en nyhed på CW fra de radikale om
åbne standarder, det ville være naturligt for SSLUG at
have en holdning om dette, men den tilsyneladende
holdning er tavshed.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org