Re: [ITPOLITIK] ISO - åbne standarder (was: Høringen i går

On Tue, 24 Jun 2003, Erik Lange wrote:

> Men passer denne definition så ikke? :
>
> 1. Veldokumenteret med fuldstændige specifikationer frit stillet
> tilgængelig for enhver.

ISO-standarder er generelt ikke frit (gratis) tilgængelige.
Der findes enkelte såsom ISO-639, ISO-3106, ISO-8601 og ISO/IEC 15445
der er, men det er nogle få enkelte der er med til "bære" Internet.

http://www.iso.ch/ for yderligere info.

POSIX koster penge, men man kan jo spørge:
http://markus.tedaldi.net/geschichte.html
"In diesem Posting fragte er nach den Posix-Standarts. Mit diesen
Informationen wollte er Programme leichter auf sein Betriebssystem
portiebar machen."
(Det er Linux det handler om.)

/hans
If creativity is the field, copyright is the fence.
					-- John Oswald